رازهایی در مورد روم سرویس هتل‌ها که نمی‌دانستید

۶ بازديد
برای اینکه بیشتر در خصوص روم خدمت هتل بدانید، میخواهیم از زوایا و نکات پنهانی بگوییم که کمتر کسی به آن ها دقت می نماید. به عنوان مثال اینکه:

هر چه اتاقتان در هتل آپارتمان با پارکینگ مشهد طبقه فراتر، چگونگی خوراک زیر خیس: خیلی بی آلایش میباشد. غذای شما در آشپزخانه در کاسه های یکبار مصرفی گذارده می گردد تا گرم بماند. پس هر چه اتاق تان در طبقه فراتر هتل باشد، فرصت بیشتری برای تحویل آن ارتفاع میکشد؛ خوراک بیشتر در کاسه باقی‌مانده و عرق می نماید. یعنی به مکان سیب زمینی های ترد شاید سیب زمینی های قابل انعطاف و یه خرده تر به دستتان رسد.

شاید آشپز هتل غذای شما‌را فراهم نکرده باشد: اینکه یک منو در اتاق ما باشد، برهان نمیشود که هتل آشپزخانه یا این که آشپز خویش را داشته باشد. عالی میباشد بدانید که خیلی از هتل ها برای کاهش مخارج خویش تهیه و تنظیم غذای روم خدمت را به آشپزخانه های محلی واگذار می نمایند. حتی بعضا از آن ها طعام را در به عبارتی لحظه فراهم نکرده و به این ترتیب غذای جدید تحویل مسافر نمی دهند.


روم سرویس هتل چیست؟
روم سرویس (Room Service) یکی از خدمات هتل ها است که به واسطه آن مهمانان میتوانند خوراک یا نوشیدنی پیشنهاد داده و آن را در اتاق خود تحویل گرفته و گرایش کنند. البته فهمیدن این نکته ضروری هست که این خدمات تنها توسط هتل های معدل و گران قیمت(هتل های سه ستاره به بالا) ارائه می‌گردد، به عنوان مثال در شرایطی‌که یک هتل دوستاره، مُتل یا مهمانسرا رزرو کرده باشید، نباید انتظار دریافت چنین خدماتی را داشته باشید.

روم سرویس در حقیقت زیرمجموعه دپارتمان غذا و نوشیدنی در هتل های لاکچری هست. نکته دیگر اینکه در برخی هتل ها روم سرویس به صورت 24 ساعته ارائه می‌گردد، این در حالی است که بعضی هتل ها فقط در ساعتها پایانی شب این خدمت را در اختیار مهمانان قرار می دهند. ضمن اینکه قیمت غذاها یا نوشیدنی ها در روم سرویس با توجه به راحتی دسترسی، به طور معمول بالاتر از غذاهای رستوران هتل می باشند.



این مقاله ها را هم بخوانید:

چندین نکته درخصوص صندوق امانات هتل ها که نمی دانستید

با خدمات خانه داری در هتل آشنا شوید

کانسیرج هتل چیست؟

روم سرویس هتل مشتمل بر چه خدماتی می‌گردد؟
هیچ استاندارد تعریف و تمجید شده جهانی برای روم سرویس وجود ندارد. به عبارت دیگر هتل های متفاوت در کشورهای گوناگون میتوانند روم سرویس خاص خود را داشته باشند، حتی ممکن هست روم سرویسی که از جمله در هتل شایان کیش ارائه میگردد با هتل چمران شیراز تفاوت داشته باشد. اما در مجموع روم سرویس باید به مسافر این امکان را بدهد که طعام یا آبمیوه سفارش دهد، سفارش خود را در اتاق خود تحویل گرفته و در نهایت راحتی آن را گرایش کند.

مینی بار(mini bar) یکی خدمات روم سرویس هست. این سرویس در قالب یک یخچال کوچک در چنگ مسافران قرار می گیرد که پیش از ورود آنان با انواع خوراکی مانند شکلات، نوشیدنی و تنقلات لبریز گردیده‌است. اقلام خوراکی موجود در مینی بار در مجموع اتاق ها یکسان می‌باشد؛ صرفا این مسافرین VIP میباشند که از خوراکی های متعدد و رایگان بهره مند می گردند.

چه طور از خدمات روم سرویس استعمال کنیم؟
مراحل به کار گیری از روم سرویس هتل درست مانند پیشنهاد غذا از یک رستوران یا فست فود می‌باشد. کاری که تمامی ما حدودا هر روز ایفا می دهیم! به‌این صورت که هر زمان که احساس گرسنگی یا تشنگی کردید، می‌توانید با یک تلفن غذای مورد نظر خود را سفارش دهید. بعد از پیشنهاد غذا توسط شما، مسئول مربوط سفارش شما‌را به آشپزخانه رستوران ارجاع میدهد.

غذا بعد از آماده شدن به بخش روم سرویس تحویل داده شده و بوسیله میزهای چرخ دار به اتاق شما فرستاده می شود. در نهایت پس از دریافت صورتحساب و پرداخت مبلغ می‌توانید غذای خود را تحویل گرفته و رغبت فرمایید. در برخی هتل ها امکاناتی مانند گاز، یخچال یا کاسه های مخصوص غذا در اتاق ها تعبیه شده تا مهمانان بتوانند غذای خود را گرم کرده یا از نوشیدنی های درون یخچال استعمال کنند.



مزایا و معایب روم سرویس هتل‌ها
روم سرویس نیز مانند دیگر خدمات هتل ها طرف داران و مخالفانی دارد. طرفداران از مزایای روم سرویس برای مهمانان می گویند و مخالفان جنبه های منفی آن را پررنگ می کنند. به رخداد هم نگاهی به مزایا و معایب روم سرویس در هتل می اندازیم:

مزایای استفاده از روم سرویس
مهمانان می‌توانند غذا یا نوشیدنی گزینه علاقه شان را در اتاق شخصی و خلوت خود رغبت کنند،
مهمانان می‌توانند هر مجال که خواستند غذا یا آبمیوه خود را توصیه دهند،
روم سرویس به کاهش اسراف در مواد غذایی کمک می کند،
روم سرویس موجب راحتی مهمانانی میشود که طفل یا نوزاد دارا هستند،
روم سرویس به بهبود امنیت مهمانان هم کمک می کند؛ چرا‌که آنان میتوانند درون هتل غذای خود را میل کنند.
معایب به کار گیری از روم سرویس
بها خوراکی ها و نوشیدنی ها معمولا بالاتر از حد معمول می‌باشد،
ممکن است غذای داغ قبل از رسیدن به اتاق سرد گردد،
روم سرویس ممکن هست سبب گردد مهمانان به چشیدن طعم غذاهای محلی کمتر علاقه علامت دهند،
مهمانان نظارتی بر غذای تهیه شده نخواهند داشت،
منوهای روم سرویس اغلب محدود به مورد هایی می باشند که توسط آشپزها با مهارت های بی آلایش در شیفت های مختلف پخت می شوند.
روم سرویس هتل‌ها در گذر زمان
به کارگیری از روم سرویس در هتل ها از فرصت ورود به دنیای هتلداری تا کنون دستخوش تحولات بسیاری شده است. بسیاری معتقدند چراغ محبوبیت روم سرویس در هتل ها دیگر به خاموشی گراییده و مهمانان استقبالی از آن نمی کنند. انتشار خبر حذف تدریجی روم سرویس در مجموعه هتل های هیلتون و آمار نزولی اقبال مسافران به آن گواه این ادعا است. با این هم اکنون صنعت هتلداری هنوز عقب نشینی نکرده و سعی می کند تا با استعمال از ترفندهایی این سرویس قدیمی را در هتل ها زنده نگاه دارد. به‌دنبال نوشته‌ی‌علمی همه چیز در زمینه ی روم سرویس هتل ها به‌این ترفندها اشاره می کنیم.

منوها رنگارنگ می گردند

به نظر می‌رسد یک کدام از دلایل روبرگرداندن مسافران از روم سرویس هتل ها، محدودیت در منو بوده باشد. در واقع در بهترین وضعیت شما تنها می توانید از دربین یک لیست کوتاه دست به گزینش بزنید. ولی حالا همگی چیز از آبمیوه، شکلات و شیرینی تا خوراک، اسنک، سالاد و ساندویچ در منوها گنجانده گردیده است.



غذاهای ارگانیک وارد میشوند

شیوه دور و بر زیستی حتی به صنعت هتلداری هم رسوخ کرده است. امروزه هتل ها عملکرد می کنند تا غذاها، میوه و صیفی جات ارگانیک و طبیعی را در ظروف قابل بازیافت و غیر پلاستیکی به مهمانان تحویل دهند.

بین وعده سبک هم می باشد

همگی دوست ندارند شب با شکم لبریز به رختخواب بروند و درصورتی که در منوی روم سرویس فی مابین وعده یا غذای سبک وجود داشته باشد، آن را ترجیح می دهند. همین امر هم هتل ها را واداشته تا در منوی خود غذاهای سبک را هم جای دهند.

همه چیز خلاقانه‌تر می گردد

اختراع در نحوه چیدمان یا تزئین غذاها یا حتی سفارش غذا دنیای روم سرویس هتل را دگرگون کرده است. در اکثری از هتل ها دیگر نیاز به تماس تلفنی برای توصیه نیست، می توانید از تکنولوژی یا برنامه های خای استفاده فرمائید تا هم غذا پیشنهاد دهید و هم اینترنتی پرداخت نمائید.



رازهایی درباره ی روم سرویس هتل‌ها که نمی‌دانستید
برای اینکه بیشتر درباره ی روم سرویس هتل بدانید، می‌خواهیم از زوایا و نکات پنهانی بگوییم که کمتر کسی به آن ها توجه می کند. به عنوان مثال اینکه:

هر چه اتاقتان در طبقه بالاتر، کیفیت غذا پایین تر: خیلی معمولی هست. غذای شما در آشپزخانه در کاسه های یکبار مصرفی گذاشته میگردد تا گرم بماند. پس هر چه اتاق تان در طبقه بالاتر هتل باشد، فرصت بیشتری برای تحویل آن طول می‌کشد؛ طعام بیشتر در کاسه مانده و عرق می کند. یعنی به جای سیب زمینی های ترد شاید سیب زمینی های نرم و کمی خیس به دستتان برسد.

شاید آشپز هتل غذای شمارا آماده نکرده باشد: اینکه یک منو در اتاق ما باشد، ادله نمی شود که هتل آشپزخانه یا آشپز خود را داشته باشد. عالی است بدانید که خیلی از هتل ها برای کاهش هزینه های خود تهیه و تنظیم غذای روم سرویس را به آشپزخانه های محلی واگذار می کنند. حتی بعضی از آنها طعام را در همان لحظه مهیا نکرده و براین اساس غذای تازه تحویل مسافر نمی دهند.

کلام آخری

اینک که با این خدمت هتل ها آشنا شدید، شاید بد نباشد نگاهی به تجارب های پیشین خود بیندازید. در کدام یک از اقامت های خود از این سرویس استفاده کرده اید؟ به هیچ وجه تا به اکنون از وجود چنین خدمتی در هتل ها و اقامتگاه ها اطلاع داشتید؟ به اشتراک گذاشتن تجربه های جالب شما در این زمینه برای ما هم جالب خواهد بود.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.